Type to search

Znovu v závodním rytmu 2. Liga LRU Feeder

Feeder Honza doporučuje Od vody závody

Po loňském nezávodním roce jsme napjatě čekali , jak dopadne sezona letošní tedy 2021. chvílemi to vypadalo bledě, nicméně nakonec zdravý rozum zvítězil a závody dostaly zelenou a my se mohli začít těšit na to co máme tak rádi, na emoce a pocity spojené se soutěžními závody a kláními. Přípravu na letošní sezonu jsme započali už v roce minulém, kdy jsme se téměř v plné sestavě vydali trénovat na úseky, které jsme do té doby znali jen z vyprávění. Věděli jsme, že pokud zde chceme do budoucna uspět musíme vodu alespoň trochu poznat. Naši domovskou vodou jsou řeky Vltava, Otava, Lužnice a další vodní plochy, které máme na jihu čech.

Jelikož 2 závody ze 3 v naší soutěži mají být na Labi a pouze jeden máme na jihu v Novém Dvoře nedaleko Týna nad Vltavou, naše kroky postupně v několika výpravách směřovaly do Lovosic, Liběchova, Litochovic mimo to jsme chytali také v Týnci nad Labem a Brandýse. Krom výborné party,rybářských zážitků a tmelení party jsme prožili i trápení v podobě invazivních hlaváčů a všech úskalí, které Labe a chytání na něm přináší. První závod 2. ligy byl stanoven na termín 3-4.7.2021 a revírem měly být Lovosice. Člověk míní a příroda mění, to se naplnilo do puntíku, silné bouřky po celém území ČR dokonale rozhodily průtoky řek a na Labi to v den závodu mělo vypadat spíše jako při povodních než na rybářských závodech. 3 dny před závodem padlo finální rozhodnutí po komunikaci se všemi týmy závod přesunout. Nabídli jsme alternativu v podobě trati v Hluboké nad Vltavou a díky velkému vypětí sil kluků z odboru a ochotě JČUS  byl závod zachráněn a přesunut pod hlubocký zámek. Navezli jsme informační cedule, obstarali TOiku, vytyčili trať a mohli jsme se těšit na chytání na “téměř” domácí vodě.

Na trénink jsme se na chvilku dostali už ve čtvrtek a vzhledem k lehce vyššímu průtoku a také aktivitě ryb, která byla enormní to vypadalo na víkendové rybářské hody. Ale už jednou jsme si něco mysleli a příroda měnila, v pátečním tréninku jsem při obchůzce týmů a trati viděl jak aktivita ryb pomalu, ale jistě ochabuje a průtok se vrací k normálu.

V sobotu v první den závodu jsme se klasicky sešli na úseku už ráno, aby na vše byl dostatek času. Rozdělili jsme živé nástrahy , ze kterých jsme použili červy, hnojku, malou a velkou patentku něco málo kukel a pinky. Krmení jsem rozmíchal pro celý tým, přiznávám trochu neobvyklé, ale v posledních závodech výborně fungující. Rozhodli jsme se tentokrát nesáhnout po osvědčených MVDE nebo Sensasu, ale jít do méně okoukaného, ale výborného krmení od Steva Ringera.

Los byl naplánován ihned po společném přivítání. Vzhledem k situaci okolo nařízení souvisejícími s Covid onemocněním losuje pouze jeden člověk pro všechny týmy. Trochu mě to vnitřně znepokojilo, protože vždy losuji pro náš tým sám a ve většině případů jsem schopen splnit přání mých spolubojovníků. Vylosováno je velmi rychle a nám první den zbývají jen oči pro pláč A13 jedno místo od antiforhontu na A, C1 je antiforhont a B bylo průměrným losem v celém sektoru. Nedá se nic dělat musíme to zkusit ubojovat u vody, ale víme , že to bude více než těžké. .

Příprava proběhla hladce. Chystám 8 prutů, abych měl možnost vyzkoušet více vzdáleností, kdyby některá nefungovala. Po signálu krmím 8 krmítek a následně začínám pracovat s živou. Bohužel méně hladce než příprava probíhá celých 5 hodin závodu. Kromě několika míst od kraje na C a spodních na A se chytají spíše náhodné ryby, absolutně nelze hovořit o pravidelnosti a je to jeden z nejhorších a zároveň nejtěžších závodních dní u vody,  které jsem zažil. Nejtěžších především v tom, že jsem musel hodně hledat, zkoušet, měnit vzdálenosti taktiku nástrahy, než jsem se vůbec dostal alespoň na nějaké ryby . Včera držená 70 ka krmítko se dnes mění už na 60-50g (v neděli i 40g). Obvykle chytaní cejni se krom krajních míst neobjevují vubec , chytáme převážně jeseny a plotice na dlouhý fous ze sloupce. Těžkých 5 hodin uteklo díky zkoušení jako voda, průtok spadl během soboty k normálu a já byl zvědav jak jsme si jako tým vedli. Podle informací od kluků to nebude žádná sláva a já také vím z aktivity doprava ode mě, že od začátku bojuji o 8-14 místo a na to opravdu nejsem zvyklí. Musím zatnout zuby a po vážení kousnout pro mě velmi smutnou 10ku chyběl mi náhodný kapr, kterým si někteří pomohli. Kluci hlásí oba za 6 což je na ten průšvih s losem téměř zázrak. Smutní, ale plni očekávání na neděli , kdy chceme manko dohnat jedeme na večeři a pak spát. S Agnym si cestou kupujeme pizzu a po společné poradě nabíráme sílu na neděli. Moc to nejde ze soboty jsme všichni úplně spálení sluníčkem a v posteli každé převalení pěkně štípe.

Vstáváme po 5 hod ráno. S úsměvem frčíme na trať a těšíme se, jak nám to los a karma dnes vrátí už jen za to, že jsme na rychlo závod vzali na sebe uspořádali a připravovali se na to několik měsíců zpět. Je odlosováno a nám opět není do smíchu A10 je v náchytu totožné se včerejším A13 na C máme místo antiforhontu jedno místo vedle na C2 a B opět nic neřeší. Nevíme zda se tomu smát nebo brečet. Ostatní týmy pro nás mají slova útěchy, ale s tím ,že je to opravdu na H..no to nic neudělá.

Jdeme opět na přípravu , nechci se poddávat černým myšlenkám , ale že jdu bojovat znovu o 8-14. místo je realitou, i když 5 hodin dělám vše pro to abych to změnil, chytám pravidelně v tempu přehazuji , zkouším nechat ležet déle, hledám pod místem ve sloupci dlouhý i kratší fous. Výsledek ? Beru za 9 a završuji nejhorší závod výsledkově i pocitově v životě a to skoro na domácí vodě. Ryby jsou opravdu nevyzpytatelné a náladové stvoření. Kluci berou za 9 a 12 a naše ambice a naděje na postup do 1.ligy se po prvním dvojzávodě potápí mnohem hlouběji než bych chtěl. Gratulujeme klukům z LK Baits chytali opravdu výborně a zaslouženě jsou v průběžném vedení, současně gratulujeme i nejlepším jihočechům z MKM, kteří drželi náš prapor v nelehkém závodě a jsou na bedně 3. Náš tým je na průběžném 10. místě. Boj o postup nevzdáváme i z minula víme, že lze rozhodnout i posledním závodem, nicméně v systému 3 závodů času na dohnání příliš nemáme.

Můj závěr : chystal jsem 8 prutů a zkoušel 3 vzdálenosti od 20 do 50 m. Drželi jsme krmítka od 40g (neděle po 70g sobota ). Na větší vzdálenost se mi pohodlně házelo s pruty Drennan Acolyte Distance 13FT a Cresta Identity 3,9m 80g. Krmení jsme míchali od Steve Ringer mám ho několikrát vyzkoušené a funguje velmi pěkně. Z živých nástrah jsme tentokrát nedokázali najít jednu zaručenou, záběry chodily jak na červy tak patentky a nebo kombinaci, většinu času musel člověk měnit, protože dvakrát to samé příliš nafungovalo, nicméně nebylo to asi ani tak aktivitou ryb, jako jejich přítomností nebo spíše nepřítomností na místě. Chytali se především jeseni a skaláci, (na krajních místech cejni).

Přes prázdniny máme možnost odpočinout a těšit se na chytání labských cejnů ve 2.kole na Labi. Ze závodů však nevyjdeme hlásíme se na různé nebodované klání a na Mistrovství ČR , které by se mělo odehrát v srpnu také na Labi a to v Mlékojedech. Pokud by vás něco k závodnímu a nebo jen feedrovému rybaření zajímalo neváhejte napsat ať už zde pod článek, tak na náš facebookový profil honzovorybareni.cz (https://www.facebook.com/honzovorybareni/) a nebo instagram honzovorybareni.cz_angling. (https://www.instagram.com/honzovorybareni.cz_angling/)

S přáním bohatých úlovků Honza .