Type to search

2.liga LRU Feeder Nový Dvůr 2021

Feeder Honza doporučuje Od vody Ostatní

Poslední kolo 3.ligy LRU Feeder skupiny A jsme stejně jako v sezoně „před covidem“ uspořádali u nás v Jižních Čechách na známém závodním revíru v Novém Dvoře kousek nad soutokem Vltavy a Lužnice. Tento revír skýtá krásnou přírodní kulisu a zároveň je rybářsky jedním z nejméně čitelných a veškeré předpoklady zde často berou za své. V následující řádcích se pokusím popsat jak probíhalo letošní 3.kolo LRU Feeder, které se zde 25-26. září uskutečnilo.

Po prvním kole, které se rychle přesouvalo z Lovosic do Hluboké nad Vltavou , a po druhém už opravdu Labském kole v Liběchově se závěrečné klání 2. ligy sk. A uskutečnilo 25-26.9.2021 na trati v Novém Dvoře u Týna nad Vltavou. Trať je to závodníkům známá pravidelně se zde chytala 1.liga , 2.liga i divize JCUS. Na to jak známá trať je o to více dokáže při každém závodu překvapit a nejednou byla přezdívána pohřebištěm favoritů. Jde o velmi regulérní trať na skoro stojící vodě, rovný břeh a dno je po celé délce závodní trati téměř stejné. Řeka je zde přes 100 m široká a proto se variabilitě chytání meze nekladou.

Organizaci a zajištění letošního, posledního kola jsme měli na starost my z Honzovorybareni.cz. Přípravy začaly už více než týden před samotným závodem, kdy se vyřizovalo hájení trati a cedule pro uzávěru. Také musela proběhnout domluva s povodím a soukromníky , kteří vlastní pozemky u vody , aby nám umožnili vjezd a kempování. Tím nejdůležitějším bylo sehnat rozhodčího a zajistit počítání výsledků 3.kola a zároveň celé ligy. Bohužel oproti sezonám minulým nebyl delegován rozhodčí od svazu , který by měl vše na starost. ještě týden do závodu jsme rozhodčího neměli a výsledky také nikdo neměl mkžnost přijet udělat. Trochu komplikace, naštěstí si náš Trenér Roman Psohlavec dokázala přehodit směny v práci a i přes nepřízeň zdraví s námi celý víkend vydržel a pomohl nám. Výsledky zbyly na mně. 2 dny před závodem jsem absolvoval 3-4 h školení u Emila Peška doma do nočních hodin a na místě závodu mi naštěstí pomohl David Sigmund. Zázemí jsme navezli během pátku, kdy jsem oželeli trénink , a postavili stan , připravili losování a vážení a zbylé potřebné. Čáru přes rozpočet nám to příliš neudělalo, protože jsme si vodu ozkoušeli už v týdnu a trochu jsme tušili co nás bude čekat.

V tréninku jsem viděl, že se chytá velké množství ryb a byl jsem rád, že týmy , které dorazily s předstihem měly možnost si slušně zachytat. V sobotu ráno dorážíme na trať s dostatečnou rezervou , abychom připravili tabulky na sektory los a mohli nacpat data do PC v rámci losování . sraz byl v 8:30 soupisky byly potvrzeny a Barča mohla za všechny vylosovat. Jména do sektorů mi rovnou pomáhala zapsat Janča a druhý den Safi. Na této vodě jsou si místa velmi podobná a jsou si rovna , i proto možnáí v rámci losování neplály žádné velké emoce. Náš tým los poslal na A3,B1 a C13 což se jevilo jako slušný los minimálně papírově.

Během přesunu začalo připalovat poslední zářijové silné sluníčko, které nás celý víkend neopustilo a hdoně z nás se pěkně připeklo. v 11:50 zazněl signál krmení a následně ve 12h začalo 1.kolo. My jsme do tohoto kola namíchali jemné černé krmení a připravil jsem 7 prutů. Byl jsem připraven chytat na 15, 35 a 50 metrech. Vše podle vývoje situace a aktivity ryb. Skladba živé se na závody příliš nezměnila měli jsme vše od hnojky po patentku. V sobotním kole bylo hodně znát, že ryby ještě nejsou uplně rozežrané , a že se o ně najednou dělí více než 40 rybářů. S ubývajícím časem se aktivita ryb zlepšovala, ale na velké náchyty to nevypadalo. v první části kola mi nejlépe fungovala střední vzdálenost. Ale chytali se spíše průměrné nebo váhově podprůměrné ryby (cejni, plotice , občas karas nebo jesen či skalák).

Kolem sebe jsem mel na C14 Pavla Sičáka a po pravé ruce kluky z Trabucca a LK Baits. Především kluky z LK Baits musím pochválit, že se během krátké chvíle přizpůsobili místní vodě a chytali opravdu velmi pěkně a v tempu. Pavel Sičák po slabším začátku otočil na svém místě do vezírku několik slušných cejnů, ásledně na ně nenavázal a ryby mu padaly. V sobotu jsem osobně bojoval o každý záběr ryby jsme přidával průběžně , ale s velkými pauzami. nebyl jsem z toho příliš moudrý, ale stále se mi dařilo alespoň něco zdolat. Při vážení mi váha ukázala 8500g což v mém “Céčku” stačilo na jedničku. Nečekal jsem ale, že na 2. místo budu mít náskok kolem 3 kg. Celé céčko se následně srovnalo v drobných rozdílech váhy a leckdy to bylo  opravdu těsné. Moji kluci hlásí z A za 8 a z B za 7. Celkově to není špatné ale doufali jsme v o něco lepší výsledek. Tento součet nás posunul z 8. místa a sestupových vod, ale téměř bez náskoku. Zítra musíme zabrat a slušný výsledek potvrdit, říkám si. Po závodě zajedem s Agnym, Barčou a Jendou Němcem , který nám oba dny hodně pomohl na břehu a moc mu děkujeme, na čínu do Týna a pak domu spát.

Ráno je sraz už v 7 hod, přípravu krmení a živé nechávám až po prezentaci a losování. tentokrát nás los poslal na A14, B2 a C6. Konkétně já s Agnym na B prokleté místo u modřínu a A jsme ob jednoho závodníka na dohled. Radost z toho úplně nemáme, protože los určuje , že krom silných LK Baits vedle nás sedí i další jihočeši a silné Tubertiny toho času na 2. místě celkově a je jasné, že si budeme navzájem přetahovat ryby speciálně pokud budeme chytat velmi podobně. Nedělní kolo je jako z jiného revíru. Ryby berou od prvního nahození téměř na všech vzdálenostech já začínám na 35 m vedle mě kluci na 40 , 45 a 50 m.Všude se tahají ryby . v Průběhu závodu krmím i bližší lajnu, ze které odchytávám zbytek. Jakmile jsem udělal několik ryb z bližší lajny okamžitě reagují zkušení kluci kolem mě a v jednu chvíli nás 7 chytá úplně stejně, teď je to hra nervů. S klukama z tymu si průběžně přes Honzíka posíláme info a vím, že na tom nejsou vůbec špatně, Štěpán od začátku, Agny se muel trochu porovnat, ale v závěru to vzal drtivým útokem a bylo fajn se na něj ob místo koukat, že mu to jde. Na mém místě mi ryby naštěstí jdou průběžně a nemám velké prodlevy, kluci kolem na ryby občas čekají evidentně déle nebo mají úseky kdy nechytají. Nicméně v celkovém měřítku se chytá opravdu nad očekávání. Několikrát mi to v průběhu upálí “bonusová ryba” asi kapr nebo pěkný karas bohužel bez možnosti něco s tím udělat. Po 4 hodinách tuším, že by výsledek měl být dobrý odhahd je nad 15 kg. Ale chytáme dál a kluci kolem nebudou daleko. Velmi dobře se na závěr rozchytal Honza Tíkal vedle mě a přidal několik váhově zajímavých cejnů. Oproti tomu na druhé straně to Alešovi z LK Baits hodně umřelo. Po signálu jdu ihned vážit a janča mi píše výseldky. z B2 vážím 19800 g a tuším, že by to mělo na dobrý výsledek stačit váhy kolem se zatím pohybují kolem 10-12 kg s postupem výše se váhy zvedaji na 14,15kg ale výše nikdo nevyskočil znamená to pro mě druhou jedničku víkendu a tentokrát o 5 kg před druhým. Mám velkou radost umocněnou zprávou z C kde má Štěpán také za 1 za vice než 16 kg. Než se stihnu otočit směrem na Ačko vidím Agnyho jak skáče do vzduchu a křičí radostí. Dělá taky za jedna i když o prsa spíše tedy o rybu před Filipem Vydrou. Až nám z toho slza úkápla, když jsem viděl jaká je radost. Nicméně nemám čas nechávám své místo být 9 prutů musí počkat a běžím počítat výsledky a připravit vyhlášení. Chvíli mi to trvá ale kolo i liga jsou spočteny a Numen přivezl poháry a poukazy pro nejlepší týmy . Vše vybalíme připravíme a kromě pár jedinců, kteří se omluvili a odjeli jdemem vyhlašovat.

3.kolo jsme i díky skvělé neděli ovládli my Honzovorybareni.cz druzí byli kluci z Maránských Lázní (Matěj, Jarda a Kamil) a třetí kluci z Pro Feeder Teamu Roudnice. (Míra, Lukáš a Jarda).

Liga celkově a rozuzlení postupové hádanky. Vítězí LK Baits Feeder team (Zdeněk, Roman, Aleš a Jakub) , druzí Tuertiny Sever (David, Ondra a Honza) a třetí my Honzovorybareni.cz (Já, Agny , Štěpán , Honza , Pavel a Ondra).

Na závěr musím říci, že 2.liga je velmi obtížná soutěž a zároveň neúprosná. Držet se v této soutěži při pravidle až 7 padajících týmů ze 14 do divizí není lehké a je rozhodně těžší tuto soutěž vyhrát , než se udržet v české nejvyšší soutěži. I proto by se měly v takto náročné soutěži eliminovat všechny nežádoucí vlivy , aby všechna 3.kola byla maximálně objektivní a fér. Jednou z podstatných věcí, která mě napadá je losovací tabulka na závody této soutěže tak, jako funguje v lize 1.

Děkuji všem závodníků, pomocníkům, kamarádům , nadšencům, doprovodům za pěkný ročník, a už nyní se těšíme na ten další.